2007/03/13

-"Nire buruko amodiozko hegaztiak baitira"-



1.- Beste mila hitz

Fareo dinau karek te
lamei kzirakte banurei lazori
diunas utgar teriu rateriok
zerenbo lareiukja weihum ratske
minaui lanzured jartchekr ratemba
kiraty porjats yeu laritko meis
uoierktim jaktero gurtzikja flamjeri
humratzket jopktrar zoikjayurtub
eta beste mila hitz asmatuko nituzke zuk niri kasu egiteko

2.- Itxoiten

Bitarte guzti horretan non arraio
egon zinen galdetzen nion neure buruari.
Busaren geltokian nengoenean,
ur botilak eta ezpainak muxu ematean,
isilik, gelako argiari irmo begiratzean, bakarrik...
Eta betiko ordu urdin errepikatuak
laztantzen zidaten bekokia kulunpioaren balantzarekin.
Iturriko tantek gero eta gutxiago falta dela
esaten zidaten komunean eserita nengoenean,
zure zain, zain ozeano izan nahian zure beso artean

3.- Itxoin, itxoin, itxoin...

Itxoin, itxoin, itxoin...
Ez alde egin oraindik, bi hitz, mesedez.
Zenbat denbora igaro da drogarik hartu gabe
hitz egin zenidan momentu hartaz geroztik?
Oroitzen naiz zikinkeriazko ozeanoaren
Santa Maria eta La Pinta ginela lur berrien bila
eta La Niñarekin bat egitean segitu genuela gure
bidea paradisu alkoholiko baten bila.
Kontra erritmoak eta hotzikarak nagusitu ziren
mingainak batu zirenean azukre zaporearekin
aho barruan izerdi eta behatzak mugimenduz itoaz.
Noiz izan zen hori? Geroztik ez didazu aurpegira so egin
eta hatsa geratzen zait zure oroitzapen bezala,
ez dakit, uste al duzu eternoa izango dela
egoera metamorfiko hau? Ez dut oroitzen azken aldi hura
Hausnartu eta itzultzean jarraituko dugu...


4.- Telefono deia

Hiru tonu eta isiltasuna
bakardade desira dut
bihotzeko hormetatik atera
nahi ez dudan bitartean.
Urrutizkina hartu, sakatu eta
hiru tonu haratago, isiltasuna...
Gustukoa izaren usaina, zure
eta nire usainen melodia loturik izaretan.
Deitu dinat isiltasun, eta ez dun
sikiera deia hartu, izarei
idazten utzi naun hiru tonuren ondoren
bakardade kontsentitu honetan.

5.- Maitale begiz

Luze da esaten dena,
motz da amesten dena
eta maite dena... Azken finean dena da.

6.- Adarrik ere bada bihotzean

Adar bat jaio nahi dut zure bihotzean,
zure bizitzako itzal izateari utzi eta argia izan.
Izan nahi dut zure loraldi betierekoa,
eta arnastu izaren artean dagoen usaina.
Ez diot maitatzeari uko eginen, ez naizelako
Pasoliniren filmeko izaki hura, gorrotoan itoa.
Adar baten lorazain izan nahi dut zure bihotzeko belardian

7.- Hitzik ez nuen nahi zure ahotik

Eta txoriak joan egin ziren,
eta orduan belarriak hots batekin
zugana bultzatu ninduten,
atzean baitzinen eta itsasoari begira
jarraitu nuen,
zertarako?
orain arte kasurik egin ez badidazu?
eta txoriak jarraituz joan nintzen
paisaia hori atzean utziz.

8.- Nahikoa dut zurekin bada

Azkenean, lasaitasunez hitz egin
maitatzeko beldurrik gabe mintzatzen
igaro genituen ordu motzak zuk eta nik
biok elkarrekin.

Eguzkiak haize lotsatua bultzatzen zuen
gure lau masailen aurka, han bertan
finkatu genuen gaua, eskuak desagertu
zirenean, zetorren gaua.

Urduritasunak jan zigun ahoa, eta begiak
itxi genituen betiko, bankuak ez zuen deus
ere esan, bada ez bada...bada ez bada...

Unibertsoari atzetik eman zioten eta zu
nire jainkosa, bihurtu zinen nire lur eta eguzki,
nire haize eta ur eta su eta ni...

Amaiezin nahiko nuke izatea zure
bularretako errepidea, murrurik gabeko
autopista eguzkitan urtzeko ondoren...

9.- Maite zaitut

Negatibo batean ikusi zaitut ene,
gaztaroaren indarraz itsuturik,
duela zenbait urte, gaur, nola egonen
zinen pentsatu egin gabe ere.
Zuri beltzezko marrazkietan zu eta zure lagunak,
pozik eta etorkizunaz barrez, errespetu gabe,
gaur, nola egonen zinen pentsatu gabe ere.
Zenbat malko erori dira telefono kableetan zehar,
argazkilariak botoia sakatu zuenetik? Handik aurrera
momentu hura hasi zaizu barrez, gero eta gehiago,
bera ez baita inoiz zu zauden bezala egonen, inoiz ez.
Eta nik, faltan botako zaitut nire gorputz zati bat
kenduko balidakete bezala, edo nire bizitzan atzera
begiratuko banu bezalako zakarrontzi bat
sentituz nire sabelean ere kirats eta guzti.
Maite zaitut, argazki eta oroimena soilik ditut zugan, agur.

Iñigo Etxarri (Batx 2)

No hay comentarios: